Хотя ... могла строиться и для каких-либо других целей. Не исключено и продление ее до линии Осиповичи-Минск

З.Ы. Скиньте кто-нибудь ссылочку на карту, где линия Уречье-Старушки отражена полностью, плиз ...
Модераторы: Евгений Громов, andy t
А фотографии тех веток (вернее того, что от них осталось) у Вас сохранились. Если да, то хотелось бы на них взглянуть...Shoorick писал(а):Все упомянутые ветки я за последние годы прошел.
Планирую в 2011-ом проехать участок Старушки - Ветчин с последующим выходом на дорогу Старушки - Рабкор одной вело-поездкой. Анонсировать буду в разделе путешествия.Kiryl писал(а):
P.P.S. В любом случае думаю о фотовелоисследовании этих участков в ближайшее время.
проспект Независимости 116 (станцiя метра "Усход", есессно) вам в помощь.Shoorick писал(а): Вообще, должно быть множество любопытных исторических сведений, знать бы, где искать.
Вы, Иван, о нашей миссии размышлять не беритесь. Доберемся до архивов и мы. А перед тем как такое писать стоит подумать, сколько лет этим занимаетесь Вы, и сколько лет формируется конкретно это наше движение, сколько лет Фотолиниям и т.д.Иван писал(а):
Впрочем, о чём это я? У забулдивников-мандронов особая миссия на этой планете.
И в тему. Как и ожидал, путем изучения регистрационной формы фондов описи Бел.ж.д., установил, что я первый человек, бравший в руки эти документы начиная с 1958 года...
А вот про перегруз в Соснах:Янка Купала писал(а): VI
Да саўгаса «Сосны»
Па балоце — рэйкі,—
Гэта ад камуны
Йдзе вузкакалейка.
Правялі ударна
Па даўгім абшары
Зімою мінулай
Яе камунары.
Не было ў іх спецаў,
Ані там прарабаў,
Самі ж яны зналі
Інжынерства слаба.
Зналі адно толькі,
Што чыгунка трэба,
Як дождж на пасевы,
Як да стравы хлеба.
Гутарак нямала
Прыйшлося правесці,
А тут з мінскіх цэнтраў
Аніякай весці.
Раяцца, мудруюць
Камунары чынна;
Думка аб чыгунцы
Ім загнала кліна.
Узяцца проста з моста
За гэтую справу,
Нарабіць так можна
Шкоды для дзяржавы.
За блытню ж такую
Дасціпных малойцаў
Ужо не пагладзяць
Гладка па галоўцы.
Раяцца з сабою
Весела, то хмурна,
Часам згодна, ціха,
Часам вельмі бурна.
Аж тут абазваўся
Громка Адзярыха:
— Будзем мець чыгунку,
Хай мне будзе ліха!
Служыў на заводзе
Калісь я ў майстэрні,
Склёпываў рысоры,
Складываў шасцерні.
Вылажу й чыгунку,
Будзьце ўжо спакойны.
Усё, што належа,
Зробім самастойна.
Пад яго камандай
Пайшла справа гладка...
I палеглі шпалы,
Як за кладкай кладка.
Па іх рэйкі — шнурам,
Як на скрыпцы струны.
I ўжо ўсё гатова,—
Карыстай, камуна!
Строіў Адзярыха
Для працоўных масаў,
Чырвонаармеец,
Адстаўны да часу.
Не вучыўся ў ВТУЗах,
Не быў інжынерам,
Камунар быў толькі,
На аўто шлях мераў.
3 тым ці іншым стажам,
Але камуністы,
Пралажыў чыгунку
Па шляхах дрыгвістых.
*
Бягуць каляіны
У сем кіламетраў,
Цягнік — па калеях,—
Адно свішчуць ветры.
Камунары пішуць —
Стараюцца ўмела,—
Што ўжо іх чыгункай
Можна ездзіць смела.
— Прыедзьце, ўпішыце
Ў дзяржаўны прыбытак,
Правам узаконьце
Новы наш здабытак.
Прыехалі «спецы»,—
Як жа не прыехаць,—
Пачалі дарогу
Аглядаці нехаць.
— Як так? Дзе дазволы? —
Пачалі адразу:
— Хто форміў па форме
Падрады, заказы?
— Хто месца адводзіў?
Планаваў хто планы?
Чаму цыркуляры
Ў вас не захаваны?
I ўсё так бурчэлі,
А зласней, чым далей,
I не далі рады:
Каляю прынялі.
*
Свіснуў раз, свіснуў два
Шустры паравозік,
I павёз, і павёз
За возікам возік.
Ваганеткі бягуць
Па рэйках чыгунных
Туды ў «Сосны», ў саўгас
Ад самай камуны.
Ад саўгаса назад
У камуну едуць.
Колькі радасці той,
Трэба толькі ведаць!
То не жарт, то не смех,—
Маюць на падмогу
Ў гаспадарцы сваю
Жалезну дарогу.
Ты кукуй, не кукуй,
Зязюлечка-птушка...
Камунарцы цягнік
Празвалі «кукушкай».
P.SЯнка Купала писал(а): Дзве чыгункі на саўгаскім
Сходзяцца вакзале;
Свішчуць, граюць паравозы,
Аж чутно ў Загаллі!
То прывозяць, шмат прывозяць
Па жалезных шынах —
Угнаенне пад насенне,
Трактары, машыны.
То вывозяць, шмат вывозяць
Грузаў вельмі цэнных:
Пянькі многа, бульбы многа,
Найболей жа сена.
http://lyban2009.narod.ru/Pisateli/Pisateli_00_36.htmShoorick писал(а): А видел ли кто в интернете "Над ракой Арэсай"?
http://www.ljuban.by/index.php?option=c ... -&Itemid=2I дапамаглi. Да зiмы ў Ленiнградскi порт на адрас нашай камуны прыбыў вузкакалейны паравоз з платформамi i неабходным абсталяваннем для 24-кiламетровай вузкакалейнай чыгункi. Запрошаны iнжынер-чыгуначнiк сказаў:
- Для вашай чыгункi i насыпу не патрабуецца. Укладвайце рэйкi проста на грунт.
Да вясны вузкакалейная чыгунка даўжынёй 9 кiламетраў была пабудавана. Уся камуна горача i шчыра вiншавала дарожную брыгаду, у якую ўваходзiлi толькi жанчыны.
Гранiчная скорасць на чыгунцы была 15 кiламетраў у гадзiну, але наша "кукушка" лятала па рэйках са скорасцю i 25 кiламетраў. Далёка над прасторамi балот i лясоў разносiлася рэха яе свiст коў. Вузкакалейка карэнным чынам змянiла ўсё жыццё камуны...
http://www.ljuban.by/index.php?option=c ... -&Itemid=6Падрыхтоўка да рэйду была закончана ў сярэдзiне студзеня 1942 г. Першай аперацыяй стаў разгром нямецка-палiцэйскага гарнiзона на станцыi Пасталы Жыткавiцкага раёна, дзе на дрэваапрацоўчым заводзе выраблялiся шпалы, брусы для дзотаў i iншыя матэрыялы. Там быў не толькi гарнiзон, але стаяла i ахоўная часць.
...
/1944/ Пачата аднаўленне чыгуначнага палатна Старушкi - Пасталы - саўгас "10 годдзе БССР". Каб парушыць план ворага, партызаны ўзмацнiлi ўдары па камунiкацыях гiтлераўцаў.
http://www.ljuban.by/index.php?option=c ... &Itemid=3316 чэрвеня камандзiр партызанскай брыгады № 25 iмя П.К.Панамарэнкi А.I.Далiдовiч атрымаў загад штаба партызанскага злучэння аб правядзеннi аперацыi ў ноч з 20 на 21 чэрвеня па разбурэнню чыгуначнага палатна на ўчастку Пасталы-саўгас "10 год БССР". Напярэдаднi аперацыi разведка далажыла аб умацаваннях працiўнiка. Для аховы гэтага ўчастка чыгункi нямецкае камандаванне трымала гарнiзон у Соснах да 300 чалавек, у Пасталах - да 200 чалавек i ў Серадзiбары - да 30 чалавек. Памiж гарнiзонамi ўздоўж чыгункi мелася 9 дзотаў на адлегласцi 1-1,5 км адзiн ад другога. У кожным дзоце налiчвалася 10-15 ахоўнiкаў.
Про бронепоезд в Шипиловичах:У лютым - сакавіку 1944 г. камандаванне нямецка-фашысцкімі войскамі імкнулася наладзіць работу ў сваіх армейскіх тылах. 3 гэтай мэтай было распачата аднаўленне разбураных партызанамі грунтовых і чыгуначных дарог. Асаблівая ўвага надавалася будаўніцтву чыгункі ад ст. Урэчча праз в. Таль, г.п. Любань, саўгас "10 год БССР" да ст. Старушка.
З.Ы. Некоторые населенные пункты сейчас переименованы, но иногда их называют по-старому до сих пор:Па чыгунцы бесперапынна рухаліся браняпоезд з бронепляцоўкай з зянітнымі ўстаноўкамі і шасцю броневагонамі і дзве бронедрызіны. З.А.Ашуйка, жыхарка в. Шыпілавічы, успамінае пра тыя дні: "Немцы ўжо адступалі. Праз вёску па чыгунцы хадзіў нямецкі браняпоезд. Аднойчы ён адкрыў агонь па вёсцы.
Разве что частично - до д. Таль. Та железка шла через Любань...Скуратов Андрей писал(а):Сегодня видел карту ТЭО разработки Дарасинского участка Старобинского месторождения к.с. и вот что оттуда почерпнул. На Промплощадку в районе д.Обчин (на карте красный прямоугольник) будет строится железная дорога от Уречья протяженностью 30 км.
Навен унаследует место той мифической рокадной дороги на Старушки? Как думаете?
И вот еще здесь про строительство ветки в районе Петрикова http://tomkad.livejournal.com/79823.html
Вот именно что странно. Придётся комбинат там строитьvashkov писал(а):Странно, что будут тянуть от Уречья, а не от Калия-4.
Что именно там делают геологи - изыскания?Kiryl писал(а):Был на выходных в тех краях. Геологи взялись основательно. Намечается серьезная движуха в районе деревень Коммуна, Нежин, Сосны (ни у кого не возникло дежа-вю?)