Железные дороги на страницах старых газет
Модератор: Евгений Громов
-
- Сообщения: 866
- Зарегистрирован: 12 мар 2006, 08:14
- Откуда: Oddz. dr. Królewszczyzna dyr. Wilno
Re: Железные дороги на страницах старых газет
Планавалі і не збудавалі. Inżynier Kolejowy, Nr. 5, 1935 год. У 1935 годзе Міністэрства Камунікацыі Польскай Рэспублікі мелася пачаць будаваць 23-кіламетровы адрэзак чыгункі ад Наваельні да Наваградка. Гэтая чыгунка мелася замяніць старую вузкакалейку, якая не адпавядала патрэбам ваяводскага места. На лініі мусілі быць дзве станцыі - Кушалева і Наваградак, а станцыя ў Наваградку мусіла быць на заходняй ускраіне места, за 400 метраў ад дагэтуляшняй станцыі вузкакалейкі.
-
- Сообщения: 866
- Зарегистрирован: 12 мар 2006, 08:14
- Откуда: Oddz. dr. Królewszczyzna dyr. Wilno
Re: Железные дороги на страницах старых газет
Крыху фактаў з гісторыі нашых чыгунак. У 1931 годзе быў самы разгар гаспадарчага крызісу, але Польскія Дзяржаўныя Чыгункі праводзілі значныя інвестыцыйныя працы ў Заходняй Беларусі.
- Пачата будаўніцтва мастоў праз Нёман на лініях Ліда - Баранавічы і Ліда - Ваўкавыск, праз Шчару і Зэльвянку на лініі Баранавічы - Ваўкавыск, праз Шошу на лініі Маладзечна - Загацце.
- Перабудавана з каляіны 600 мм на 750 мм, і спрамлена ў многіх месцах вузкакалейная чыгунка Дукшты - Друя.
- Поўным ходам ішло будаўніцтва чыгункі Варапаева - Друя, былі амаль скончаныя земляныя работы ад Варапаева да Мёр і пакладзеныя першыя 20 км рэек ад Варапаева.
- Была пабудаваная сістэма блакавання на лініі Варшава - Берасце.
Крыніца: Rocznik Statystyczny Polskich Kolei Państwowych za rok eksploatacyjny 1931.
- Пачата будаўніцтва мастоў праз Нёман на лініях Ліда - Баранавічы і Ліда - Ваўкавыск, праз Шчару і Зэльвянку на лініі Баранавічы - Ваўкавыск, праз Шошу на лініі Маладзечна - Загацце.
- Перабудавана з каляіны 600 мм на 750 мм, і спрамлена ў многіх месцах вузкакалейная чыгунка Дукшты - Друя.
- Поўным ходам ішло будаўніцтва чыгункі Варапаева - Друя, былі амаль скончаныя земляныя работы ад Варапаева да Мёр і пакладзеныя першыя 20 км рэек ад Варапаева.
- Была пабудаваная сістэма блакавання на лініі Варшава - Берасце.
Крыніца: Rocznik Statystyczny Polskich Kolei Państwowych za rok eksploatacyjny 1931.
-
- Сообщения: 866
- Зарегистрирован: 12 мар 2006, 08:14
- Откуда: Oddz. dr. Królewszczyzna dyr. Wilno
Re: Железные дороги на страницах старых газет
У 1931 годзе яшчэ згадваецца як дзеючая вузкакалейная чыгунка Косава (ст. Косава) - Хахлоўка, даўжынёй 20 кіламетраў. На тапаграфічнай мапе маштабу 1:25 000 яна пазначаная. У чэрвені 1936 года быў абвешчаны тэндар на продаж рэек гэтай вузкакалейкі.
-
- Сообщения: 866
- Зарегистрирован: 12 мар 2006, 08:14
- Откуда: Oddz. dr. Królewszczyzna dyr. Wilno
Re: Железные дороги на страницах старых газет
1 октября 1928 года станция Mołczadź переименована в Mickiewicze.
-
- Сообщения: 866
- Зарегистрирован: 12 мар 2006, 08:14
- Откуда: Oddz. dr. Królewszczyzna dyr. Wilno
Re: Железные дороги на страницах старых газет
Słowo, Nr. 236, 16.10.1928. Торжественное открытие 57-километровой узкоколейной железной дороги Ганцевичи - Денисковиче - Хоминка, принадлежащей князьям Радзивиллам. Дорога служила для эксплуатации леса, а также для связи с отделами Корпуса Охраны Пограничья. (Если не ошибаюсь, где-то читал, что в конце 1930-х пограничники купили эту дорогу у Радзивиллов).
-
- Сообщения: 866
- Зарегистрирован: 12 мар 2006, 08:14
- Откуда: Oddz. dr. Królewszczyzna dyr. Wilno
Re: Железные дороги на страницах старых газет
Słowo, Nr. 239, 17.10.1928. В феврале 1926 года адвокат Терликовский, в дороге к станции Зельва, на незакрытом шлагбаумом переезде попал под поезд, который разрушил ему кисть руки. Суд признал вину железной дороги и обязал выплатить потерпевшему 150.000 злотых (примерно $17.000 по тогдашнему курсу - сейчас это было бы примерно $250.000 с учётом долларовой инфляции).
- Вложения
-
- Zelwa.jpg
- (53.35 КБ) 0 скачиваний
- Евгений Громов
- Site Admin
- Сообщения: 8510
- Зарегистрирован: 07 дек 2005, 20:41
- Откуда: Место у рельсов
- Контактная информация:
Re: Железные дороги на страницах старых газет
Адвокат хорошо доказал профессионализм.
-
- Сообщения: 866
- Зарегистрирован: 12 мар 2006, 08:14
- Откуда: Oddz. dr. Królewszczyzna dyr. Wilno
Re: Железные дороги на страницах старых газет
Dzieńnik Wileński, Nr. 254, 07.11.1924. Статья о планах развития железнодорожной сети на Северо-Восточных Землях Польши. Перечислен целый ряд планируемых к постройке линий (спойлер: ни одна из них не была построена).
https://drive.google.com/open?id=1fmgaS ... t9sNatOliV
https://drive.google.com/open?id=1fmgaS ... t9sNatOliV
Re: Железные дороги на страницах старых газет
https://matsam.livejournal.com/2651221.htmlЖелезнодорожное. 1937.
-
- Сообщения: 866
- Зарегистрирован: 12 мар 2006, 08:14
- Откуда: Oddz. dr. Królewszczyzna dyr. Wilno
Re: Железные дороги на страницах старых газет
Можа, каму паравоз трэба? Dziennik Wileński, Nr. 226, 02.10.1926.
-
- Сообщения: 866
- Зарегистрирован: 12 мар 2006, 08:14
- Откуда: Oddz. dr. Królewszczyzna dyr. Wilno
Re: Железные дороги на страницах старых газет
На станцыі Ліда 17 кастрычніка 1929 года з-за памылкі сігналіста ледзь не сутыкнуліся пасажырскія цягнікі №817 Вільня - Варшава і №312 Баранавічы - Вільня. Катастрофы ўдалося пазбегнуць дзякуючы рэакцыі машыніста цягніка №817, які паспеў спыніцца, калі ўбачыў, што ідзе на заняты шлях.
Крыніца: Kurjer Wileński, Nr. 242, 22.10.1929.
Крыніца: Kurjer Wileński, Nr. 242, 22.10.1929.
Re: Железные дороги на страницах старых газет
Как ради трамвайного проекта чуть не разобрали пути на Молодечно и Барановичи
18 января «Зьвязда» в большой статье в целом повторяет схему маршрутов, указанных Майкапаром, добавляя к ним перспективную линию на Кальварию по Раковской и Кальварийской улицам. Однако на следующий день (!) планы радикально меняются. Совещание при Горсовете приняло неожиданное решение: сделать основным вокзалом тот, что находится в районе нынешней товарной станции, снести виадук (сейчас — Западный мост) и демонтировать пути, по которым в наши дни поезда идут со станции Минск-Пассажирский в сторону Молодечно и Барановичей. Если бы это ходатайство приняли, город сегодня выглядел бы совершенно иначе. А вот идея объединить два вокзала была не новой — в 1929 году так и поступили.
Читать полностью: culture/657154